Dag 16

27 mei 2019 - Kleppstad, Noorwegen

26 mei
Skittenelv – Kleppstad

Vandaag weer de nodige kilometers gereden. Je moet toch ook weer eens een keer thuiskomen, nietwaar?
Ik tel niet alle ritten maar bij elkaar zitten we nu op zo’n 5600 kilometer.
We zijn vandaag naar de Lofoten gereden. Een eilandengroep bovenin Noorwegen.

E8A63EF9-CE0B-462A-B53A-7BD5A2ED78EF

Prachtig is het hier. Behalve het weer. In mijn eerdere verhalen had ik het over de heerlijke temperatuur maar nu hoor je mij daar niet over. Zo koud hier!! Rond het vriespunt. Toen ik gisteren om 24.00 uur op klaarlichte dag buiten liep om alles af te sluiten en langs mijn auto liep kon ik mijn ogen niet geloven, alles bevroren, echt alles. En de gasfles was ook leeg dus we zaten gisteren in de kou. We hadden natuurlijk nog een gasfles maar we deden voor de zekerheid lekker(??) zuinig met het gas. Er was één tegenstander, Marja.
Die wilde toch wel graag wat warmte om zich heen en had aan mij niet genoeg.
 Gelukkig is dat in Noorwegen goed geregeld, bij elke benzinepomp die lpg verkoopt kun je de flessen laten vullen. Dus vanavond weer lekker de kachel aan. Het lijkt wel winter. Maar daarom niet minder pret.
Onderweg hebben we weer mooie uitzichten gezien en weer een mooie camping gevonden, natuurlijk aan het water en onder water (regen).

8220A557-A9A1-49A4-85DF-875F569CDA3E

Wel gezellig dat tikken van de regen op het caravan raam. Ik denk dan altijd weer aan die tophit van Rob de Nijs. Zachtjes tikt de regen tegen m’n zolderraam.
Lekker een boek erbij en heerlijk relaxen. Want ik ben altijd positief en denk “wat vandaag valt, valt morgen niet meer”. Toen ik nieuwsgierig naar buiten keek zag ik de hagelstenen dansen om de caravan heen. Toch bijzonder? Hagel in eind mei? Ook dat heb ik nog nooit meegemaakt en hebben we dit gecombineerd met een heerlijke rode wijn met toastjes erbij. Het was net een gezellige winteravond.
We wilden nog graag een walvis excursie doen maar helaas starten ze daarmee pas op 1 juni. Dus volgend jaar weer terug. We doen dan dezelfde route hebben we besloten. De reden? Dan kan ik mijn blog gewoon kopiëren en plaatsen, lekker makkelijk.
Nou, jullie hebben het vast in de gaten. Vandaag heb ik weinig inspiratie. Volgende keer beter.

1. Sylvia v. D.:
    28 mei 2019
    Wat is het daar prachtig!
    En weinig schrijfinspiratie? Ik vond het een uitgebreid verhaal, leuk!
  2. Hennie:
    28 mei 2019
    Lieve Marja en Ron is echt heel spannend jullie verhalen. Leuk om met jullie mee te reizen. Wat een geweldige trip. GrHennie