Dag 14

25 mei 2019 - Krokelvdalen, Noorwegen

24 mei

Langfjordbotn – Skittenelv

555C1F56-6D58-4C06-BCDB-01C3A9318B05

Vandaag alleen maar gereden maar niet te veel. We reden richting Tromso. We konden kiezen tussen een route met daarin twee keer oversteken met de veerboot of omrijden zonder veerboot. Wij kozen voor het eerste, met de veerboten naar Tromso.

4A8B3106-6BD9-47A8-8469-BF141202108C

Een niet bijzonder mooie stad. Deze stad ligt op een eilandje en is verbonden aan het vasteland door aan beide zijden een brug die zo hoog is dat de vracht- en cruiseschepen er makkelijk onderdoor kunnen varen. Daar rij ik overheen met twee handen aan het stuur, strak vooruitkijkend naar het hoogste punt en ik denk alleen maar: “wanneer ben ik boven, dan hoef ik alleen nog maar naar beneden. Niet opzij kijken Ron, gewoon rechtdoor, denk ik dan. Ik word mij er weer pijnlijk van bewust dat ik hoogtevrees heb en deze brug hoger is dan de dikste editie van de Telegraaf waar ik overigens al moeite mee heb om daar bovenop te staan.

049BCBCD-02FB-4360-8B19-521069F5EDEF

Maar ik overwon mezelf. De camping die we in Skittenelv (een dorpje dichtbij Tromso) vonden was ook weer leuk en weer gelegen aan het water. Hoe kan het ook anders in Noorwegen.

Een mooie plek uitgekozen en daar kwamen we eindelijk weer eens Nederlandse toeristen tegen.

De nacht was weer behoorlijk koud en de waardering voor ons vierseizoenen dekbed was groot.

1. Sylvia v. D.:
    28 mei 2019
    Gelukkig dat jullie warme dekbedden bij je hebben! ❄🏞