Dag 13

25 mei 2019 - Krokelvdalen, Noorwegen

23 mei.

Noordkaap – Langfjordbotn

Van achter het stuur verzonk in een meditatief moment. Echt, het klinkt zwaar maar dat doe je in deze mooie omgeving. Je gaat denken hoe het zal zijn als het hartje winter is of als het volop zomer is. Want wij zijn er precies tussen in. We pakken van alle twee wat mee. Meren die nog dichtgevroren zijn en meren die alweer open zijn. Wandelen in het bos en sneeuwballen gooien in de bergen. Uitglijden over het ijs en je afvragen hoe gaaf het is om hier met een sneeuwscooter door de bergen te toeren.

Het is zo leuk om door dit gebied te rijden en je gedachten hierover te laten gaan.

De Noren lopen op straat met een korte broek bij een temperatuur van +6 graden. Die hebben de zomer al in hun bol terwijl wij nog met een dikke jas aan lopen. De zomer duurt hier immers niet zo lang. Onderweg kijken we rond in wat dorpjes op zoek naar iets leuks voor thuis zodat we nog eens aan deze leuke vakantie terugdenken. Kinderen spelen op straat alsof ze hier geen I pad hebben. We rijden weer verder en gaan op zoek naar een camping. Die vonden we al snel. Met uitzicht op een fjord en natuurlijk bergen waarop nog sneeuw ligt. Ik vraag me dan altijd af of er wel eens mensen zijn die op die bergen naar boven willen lopen of dat er nog nooit een mens is geweest. Wie zal het zeggen?

Het rendiervlees laat wederom op zich wachten. Dus gezellig in de caravan gegeten. Met een biertje erbij dat zo koud is dat het lijkt alsof het water uit de fjord is. Maar dan van een andere brouwer! (gelukkig).

1E5590A8-2D5D-4473-B133-FF72A721ADAC

De beheerder, een vriendelijke man, zegt dat we mogen staan waar we willen en noemt de prijs per nacht. Betaal morgen maar zegt hij. De volgende morgen was deze man nergens te vinden. De receptie was nog gesloten en er was niemand thuis aanwezig. Dat is nog eens vertrouwen hebben in elkaar. Ga je gang, ik weet dat het goed komt zal hij vast hebben gedacht. Wij hebben het geld maar in de brievenbus gedaan en vervolgde onze reis naar het zuiden.

55FBDBD9-9F16-4518-8FF8-C7D852667473

1. Sylvia v. D.:
    28 mei 2019
    Wat een prachtig uitzicht vanaf jullie camping plek! En met +6 graden in korte broek. Doet mij aan Tirzha denken, als is het dan andersom wat temperaturen betreft. Zij loopt 's avonds in Benidorm te bibberen en trekt een jas aan als ik loop te puffen 😆😁