Dag 12 Yeahhhhhh eindelijk op de Noordkaap

22 mei 2019 - Nordkapp, Noorwegen

22 mei  Hammerfest - Nordkapp

Het zit mij vandaag niet mee. Vanmorgen te laat opgestaan en dus weer laat vertrokken. Maar het maakt het plezier er niet minder om. Maar toch zat het niet echt mee vandaag.

89EA05AD-1E99-4B7E-AE4D-24C096A11F29

3F1BAB9D-A900-4528-A419-D31BD087C3DA

een video van de omgeving staat weer op de video pagina.

Onderweg moest ik op de weg stoppen om een aantal rendieren te laten oversteken. Dat is toch leuk zou je zeggen? Zeker, maar juist op dat moment liet mijn dashcam het afweten.
Ik had dit graag met jullie willen delen. Rustig aan reden we verder, echt rustig want die beesten letten nergens op en springen zo voor je auto.

Afijn, zoals Johan Cruijff het altijd zei heeft elk nadeel ook zijn voordeel. Alleen ik baalde echt van die dashcam dat ik er nog geen voordeel in kan zien.

Onderweg zagen we nog tippie’s of zoiets. Je weet wel, die tenten waar de Sami’s vroeger in sliepen tijden het rondreizen door Lapland.

15591B33-00EA-4C1A-8DA9-DE451E038EF4

Het eind van de rit bracht ons dan toch eindelijk bij de Noordkaap. Yeahhh, ons doel bereikt.

CF245E1F-CAE1-453D-80F6-CFC1B55C8ADA

Maar wat is het koud hier zeg. Het is 0 graden dus jas aan muts op. De caravan waterpas zetten, de pootjes uitdraaien en op naar het noordelijkste puntje van Europa. Eerst koffie en thee met één gebakje erbij en hoppa we zijn weer 15 euro armer. Niet te geloven wat ze hier vragen voor overigens wel lekkere koffie.44E6F86E-696F-4409-A90B-E1C755656D57

Dit nadeel heb dus toch een voordeel. Je betaalt de hoofdprijs maar krijgt er wel een goede cappuccino voor terug.

Tegenslag 3 van vandaag.

Ik dacht vanavond eindelijk rendiervlees te kunnen eten in het restaurant blijkt dat het restaurant volgende week pas open gaat. Dan ben ik allang weer weg. Dus geen foto om het jullie te delen zoals beloofd. Maar het komt goed, ik ga vast nog wel ergens rendiervlees scoren en maak ik eerst een foto en daarna mijn bord leeg. Beloofd is beloofd.

De 4e tegenslag.

De hele week schijnt het zonnetje. En nu ben ik bij de Noordkaap en ja hoor het is bewolkt. Ik kijk nu in het restaurant naar buiten terwijl ik mijn blog schrijf en zie de regenbuien boven zee langs trekken. Dat is ook een mooi natuurverschijnsel hoor maar ik zie toch liever de zon zakken, vervolgens de horizon aaien en weer opkomen. Ik blijf er vanavond op wachten en kijk hoe het gaat verlopen. Want niets is veranderlijker dan het weer.

D4B2475A-37A2-4B6B-B692-7FE5D6E4CB4C

Johan zei eens het volgende: Vaak moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt. Dus misschien gebeurt het vanavond nog.

Maar toch ondanks alles blijft het uniek om “on the top off Europe” te staan en voor je, 2500 km verderop alleen de noordpool nog over blijft.

Natuurlijk is het geweldig om dit mee te maken. Het uitzicht blijft bijzonder en is onvergetelijk.
Je moet er gewoon een keer zijn geweest. En het weer? Dat komt morgen misschien weer helemaal goed.

Cruijff zei toch ook: Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat?

Ondanks de tegenslagen blijf ik positief. Ik was vandaag te vroeg en zeker niet te laat.

Ondertussen mijmer ik verder en nip aan mijn cappuccino en kijk naar buiten of ik de zon kan ontdekken. het is tenslotte nu pas 22.45 uur. er kan nog van alles gebeuren.
Marja zei “haal een lekker bakje koffie, het geld moet rollen”. Ik kijk haar verbijsterd aan. Zo’n bakkie troost kost hier 5 euro hoor!

Ze vervolgt “…en misschien schrijf je dan ook eens een serieuze blog over de vakantie”.

Morgen komt alles vast weer goed.

Mooi weer, een serieuze blog (misschien) maar één ding is zeker.

Het wordt morgen weer een nieuwe dag met nieuwe indrukken en nieuwe kansen op rendiervlees eten.

1. Anita en André:
    24 mei 2019
    Tuurlijk Ron,morgen gaat alles beter.En mag je vast wel een half rendier wegkluiven.Wij genieten van het reisverslag en de foto's.
  2. Nel en ger:
    26 mei 2019