Dag 11

22 mei 2019 - Hammerfest, Noorwegen

21 mei

Karesuondo – Hammerfest

’s Morgens gauw weg van de camping en de weg vervolgen naar waar we naar toe willen, de Noordkaap.

Maar zo onvoorspelbaar en impulsief als wij zijn werd het eerst nog Hammerfest. Ja, je moet toch zorgen dat je alles ziet en vooral niets mist. Zouden we wat gemist hebben als we onze plannen niet hadden gewijzigd? Zeker wel! We hadden de vele rendieren gemist op de weg waarvoor we moesten stoppen omdat ze doodleuk midden op de weg blijven lopen. Heel leuk als je dat ziet, ik denk dan meteen aan het vlees wat ik heb geproefd en in gedachte zie ik ze al op mijn bord liggen. En dan te bedenken dat er 250.000 van die beesten hier in het gebied rond lopen! Voorlopig voldoende te eten zou je denken.

A829DB6B-0937-4A5E-ACAB-AEE374F69156

6A144AA8-E07C-47BC-8C90-48A601C17AEC

Ook zouden we weer een overstekende vos hebben gemist.

en al die besneeuwde bergtoppen.

4B0B03CF-3B3B-487F-BF43-603CBD0FEBDA

En al die souvenier winkeltjes, welke ikzelf kan missen als kiespijn. Ach, het hoort erbij. Het houdt de economie draaiende. Dus ook daar naar binnen en kijken of er iets leuk te vinden is.

Hopelijk gaan we dan morgen echt de Noordkaap bereiken. Hoe lang zal ik het daar volhouden? Het is 3 graden en ik ben mijn das, muts en geitenwollen sokken vergeten. We zien wel. In ieder geval eindigt wat mij betreft de dag in een restaurant waar rendiervlees wordt geserveerd. Ik zal proberen om een foto te plaatsen van mijn opgediende dis. Morgen zal ik absoluut wegdromen bij elk rendier dat ik onderweg tegenkom naar de menukaart in het restaurant.

Voor morgen wens ik jullie smakelijk eten. Zelfs als het gekookte aardappels met sperziebonen zijn.

Ondertussen is het nu 01.00 uur en zit ik verdwaasd naar buiten te kijken want het blijft maar licht en lijkt het wel lunchtijd of zo. Iedereen blijkt te slapen behalve ik. Ik moest zo nodig een blog schrijven en probeer dat zo vaak als mogelijk te doen. Het is genieten van zoveel daglicht en je hebt dan ook werkelijk veel aan je dag (en nacht). Ik hoorde van een andere camping gast dat het gisteren sneeuwde op de Noordkaap. Ik ben benieuwd wat mij daar morgen te wachten staat.

Zo zie je maar, maak je geen zorgen over de dag van morgen. Iedere dag heeft zijn eigen zorgen.

B6634101-99CF-4FD2-B7B3-CB1AB5890734

Welterusten.

1. Adwie:
    22 mei 2019
    Als je het koud hebt Ron, dan ga je maar lekker dicht tegen je wiefie aankruipen. O jongen, wat zal je dit nog vaak te horen krijgen (niet van mij hoor).