Dag 4

16 mei 2019 - Avesta, Zweden

14 mei.

De caravan weer rustig ingepakt voor zover er wat valt in te pakken want we hebben alleen de hoognodige campingspullen meegenomen omdat we dan makkelijk binnen kunnen zitten want ’s avonds koelt het nog behoorlijk af.

We zijn vervolgens heerlijk relaxed naar Sala gereden omdat daar een oude zilvermijn is die de moeite waard is om te bezoeken. De rit ernaar toe is erg leuk. Onderweg vaar je twee keer met een veerpont naar de overkant. Een tocht van enkele minuten. Maar toch leuk om mee te maken. Deze zijn gratis en bevinden zicht op weg 274 van Kolvik naar Vaxholm.

Vandaaruit zijn we doorgereden naar Näs brük. Daar is een geweldig leuke camping, aan een meer waar het goed vertoeven is. Gezellige beheerders, Hollanders, dat is ook wel makkelijk praten. Opvallend goed onderhouden sanitair. Je kunt er waterfietsen huren, motorbootjes en kano’s. De kleine gemoedelijke Camping Falkudden is gelegen op een landtong in het Bysjön meer. Je kunt in het meer ook lekker zwemmen en vissen.

FCC152BB-8602-49B8-9366-BE08E46339A7

1D4AB547-F501-4EF3-BEE4-0716347A8A99

51170044-60AA-4339-AC78-2F30EC856E0E

In de omgeving ligt het mooie nationale park “Farnebofjärdens”. Morgen gaan we naar de zilvermijn waarvoor je op de camping een kortingscode kunt krijgen. Dus online reserveren voor een rondleiding is echt een aanrader.