Dag 21

1 juni 2019 - Åndalsnes, Noorwegen

31 mei.

We hebben er een rustig dagje van gemaakt na twee dagen rijden. Uitslapen, ontbijten en alles wat daarbij hoort.

Toen naar Alesund gereden en daar de stad bekeken. Ze hebben daar een mooi centrum waar je heerlijk kan lunchen in de vele leuke tenten die daar zijn en ook een mooie haven.

1C4EE019-22AF-4F93-ADEA-38FB4BE5F860

Je kan daar naar de top van een berg waar je een mooi uitzicht hebt over de stad. 418 treden naar boven en je hebt een schitterend uitzicht over de stad.

46289249-DF02-443F-882B-D132FF9CF986

0BE2946B-69ED-4B90-AE59-B84B544AD429

Zie video.

En aangezien ik bij vertrek van huis rekende op alleen maar mooi weer heb ik dus geen truien en shirts met lange mouwen meegenomen. Maar ook geen korten broeken. Gelukkig wel lange broeken, dom, dom, dom. Omdat het weer altijd anders doet dan ik graag zou willen hebben we vandaag maar een dons jas gekocht. Misschien helpt dat en komt nu opeens wel de zon om de hoek kijken. Als hij het toch anders doet dan ik wil lok ik hem nu misschien achter de wolken vandaan, je weet maar nooit.

Onderweg zei ik nog tegen Marja toen we weer terugreden dat we een mooi dons jackie hadden gekocht voor weinig geld. Waarna Marja mij aankeek en zei “Don Sjekkie”?? waar heb jij het over?

Ik keek haar aan en vroeg of het wel goed ging met haar. Een zonnesteek kon het zeker niet zijn. Dat komt denkelijk in Noorwegen niet voor dacht ik nog. Ik ken die vent niet zegt Marja, nog nooit gezien!

Ik legde uit dat ik een dons jackie zei. Je begrijpt, de discussie was losgebarsten of Marja doof word of dat ik een “splaakgeblek” heb gekregen door oververmoeidheid. Dit duurde overigens niet zo heel lang hoor.

Want al gauw kwam na anderhalf uur de eerste tunnel van de zovelen in zicht en werd het stil in de auto. Marja houdt niet zoveel van tunnels. De eerste tunnel was gelukkig lang genoeg om het gesprek weer op een ander onderwerp te brengen wat voor mij veel interessanter is nl. wat eten we vanavond. Dat werd uiteindelijk een hamburger met groente.

Zoals de weerman Piet Paulusma altijd zegt aan het eind van zijn betoog over het weer:

OAT MOAN. Vanuit Andalsnes waar het ’s nachts overigens nog steeds niet donker word.

1. Sylvia v. D.:
    2 juni 2019
    "Don Sjekkie" 🤣😂
    Jullie donzen jacky's hebben op afstand geholpen het is hier nu 30 graden. Ik wil niets inwrijven hoor 😁 Als jullie nou ff opschieten dan kunnen jullie hier nog even naar het strand 😎☀🌴